Va prezentam cateva aspecte esentiale pe care trebuie sa le luati in considerare cand faceti primul pas in afaceri :


Denumirea firmei / societatii comerciale


Alegerea numelui firmei d-voastra este o decizie importanta. Daca v-ati planificat o afacere de talie mica, trebuie sa va alegeti un nume distinctiv, creativ si totodata descriptiv, care sa sugereze serviciul sau produsul pe care il oferiti (De exemplu SC Brutaria Magica SRL ). Va atrage clientii si veti fi sigur ca nu se va confunda cu o alta societate.
Daca va ganditi in perspectiva la o afacere mai complexa si aveti de gand sa investiti si in marketing, trebuie sa luati in considerare, atunci cand alegeti denumirea societatii, si achizitionarea unui domeniu de internet care sa fie liber, precum si la un brand care sa presupuna cuvinte scurte, usor de retinut si care sa poata genera un logo. (De exemplu , „Pepsi”, „Sony” branduri de succes, nume scurte, izbitoare si usor de retinut).
Consilieri nostri va vor ajuta sa gasiti numele potrivit sau variatii ale acestuia.


Micro sau macrointreprindere, platitoare sau neplatitoare de TVA?


In momentul consituirii societatii trebuie sa stabilim si formatul in care aceasta va functiona, respectiv micro sau macrointreprindere. Conditiile necesare pentru ca o societate sa poata fi catalogata drept microinteprindere: sa preconizati o cifra de afaceri sub 100.000 euro/an si in maxim 60 zile de la inmatriculare sa inregistati la ITM cel putin un contract de munca al unei persoane angajate. Impozitul datorat statului va fi in cuantum de 2.5% din valoarea veniturilor.


Macrointreprinderea va putea avea o cifra de afaceri mai mare de 100.000 euro/an, iar impozitul se va ridica la 16% din profitul realizat. Pragul de trecere de la neplatitor de TVA la platitor de TVA se va face daca cifra de afaceri depaseste 35.000 euro/an.